Varbergsföretag ger sig in i mustaschkampen

Foto: Pressbild från Scorettgruppen

Satsar på kampanjen för forskning och botemedel mot Sveriges vanligaste cancersjukdom – prostatacancer.

delningar

Scorettgruppen, som har sitt huvudkontor i Varberg, ger sig nu in i mustaschkampen. Under november månad går Scorettgruppen med koncepten Scorett, Håkanssons, Sneakers Corner och Wallenbergs in som samarbetspartner till Prostatacancerförbundets initiativ Mustaschkampen, precis som i fjol. Det är en kampanj för forskning och botemedel mot Sveriges vanligaste cancersjukdom – prostatacancer.

Scorett är en av Sveriges ledande skomodekedjor och de kommer sälja både Prostatcancerförbundets och sina egna kampanjprodukter men dessutom ska intäkter från butikskonceptens försäljning av påsar att skänkas till förmån för initiativet.

Utöver intäkter från påsförsäljningen säljer Scorettgruppen Prostatacancerförbundets pins i form av tygmustascher, samt mössor med tygmustaschen på. Tio procent av försäljningen från utvalda produkter kommer även att skänkas till insamlingen.

FAKTA

Hit går pengarna:

Pengarna som samlas in går till Fonden mot prostatacancer vars mål är att stödja svensk prostatacancerforskning, utveckla kompetensen hos vårdpersonal och patientföreträdare inom svensk prostatacancervård, genomföra opinionsbildande insatser i kampen mot prostatacancer, samt verka för ökad kunskap om sjukdomen.

Har du ett nyhetstips? Tipsa redaktionen genom att klicka här.

delningar

Nyhetsbrev

Prenumerera på Sveriges snabbaste och mest ultralokala nyhetsbrev. Här får du nyheter om stora som små händelser.
Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag 24 Sveriges data- och cookiepolicy.

Relaterade artiklar